Beskrivelse
Chassis er brugt på brede biler som: Porsche 917, Ferrari 512, Lola T165,
og smalle biler som: Ford GT40, Porsche 908, Lotus 40 med flere
DSC II chassis, messing chassis til DSCII klasse biler, motor nedsænket i chassis for lavest muligt tyngdepunkt og optimal motorkøling. guide armen kan bevæges sidevers eller fikseres alt efter hvilken bane man skal køre på.
leveres med chassis befæstning der giver et ca. 76,25 mm bredt chassis total. (W)
Chassiset egen bredde er 65 mm
med andre body mount (ekstraudstyr) kan bredden ændres til henholdsvis (se skema)
Messing vægten på body mount kan udskiftes (ekstraudstyr) til en bredere og tungere version.
Aksel holdere (PF1709 for og PF1709C bag) passer til hjulstørrelse 23,2 for og 25,2 bag med 0,8 mm frihøjde.
Motorholder til C can motorer (fox, rabbit, proslot mfl.)
På H pladen kan monteres (medfølger) en lille anordning så bodyen løftes hvis forhjulsaffjedringen løfter forhjulet, dette er justerbart og skal forhindre forhjulet i at berøre bodyen når man har lang og blød affjedring.
H pladen kan fikseres simpelt med 2 skruer, så man lettere kan lime bodymounts i body, en opgave der førhen krævede en større midlertidig ombygning af chassis.
Centreringshul for præcis justering af bredden. Baghjuls akselholdere sidder 6 mm assymetrisk, så bredden passer ved standard gear som Sigma, Scaleauto nye og JP.
Chassis leveres uden motor, gear, aksler, lejer, guide, ledningner.
DSC II | DSC I | |
W | 76,25 / 70,50 | 73,00 / 67,25 |
X | 72,25 / 66,50 | 69,00 / 63,25 |
Y | 68,25 / – | 65,00 / – |
Z | 64,25 / 58,50 | 61,00 / 55,25 |
Chassiserne er individuelt nummerede og SlotWorld/Racefun registrerer og gemmer hvem der har købt hvilke numre.
Chassis 1 – 8 er lidt kraftigere i kulfiberen og vejer ca. 3,5 gram mere end 11-50.